Social intranet? Pas het business model canvas toe

Hans Koekkoek · Geen categorie · Laatst geupdate op 2 juli, 2020

Je gaat het pas zien als je het door hebt, Johan Cruijff

Het social intranet is de laatste jaren flink in ontwikkeling. Veel organisaties gebruiken het platform om processen te organiseren, medewerkers te betrekken, kennis te delen en beter samen te werken. Het heeft er alle schijn van dat het platform misschien wel de makkelijkste manier is op weg naar de digital workplace. Voor organisaties die hiermee van start willen gaan is er nu de Social Intranet Toolkit, een gratis workshop die antwoord geeft op de belangrijkste vragen.

Voor veel organisaties is de eerste stap naar een nieuwe werkwijze vooral gericht op digitale samenwerking. Een social intranet kan in die behoefte voorzien. Maar hoe weet je of dat gaat werken? En hoe weet je welk platform voor jou geschikt is? Speciaal voor organisaties die de kracht van social intranet willen ervaren is er nu een uniek workshop (doe-het-zelfpakket) ontwikkeld: Social Intranet Toolkit.

Social intranet toolkit

De toolkit – gebaseerd op het business model canvas – is modulair opgebouwd rond verschillende thema’s en geeft antwoord op de belangrijkste vragen.

  • Waarom willen wij een social intranet?
  • Hoe organiseren wij onze informatie?
  • Hoe organiseren wij samenwerking?
  • Wie betrek ik tijdens de implementatie?
  • Welke eisen stellen wij aan het nieuwe intranet?
  • Hoe pakken we dit project aan?
  • Hoe evalueren en monitoren wij ons intranet?

Geïnteresseerd in deze gratis toolkit? Lees dan vooral het artikel dat we eerder publiceerden op Frankwatching of ga naar de speciale pagina om deSocial Intranet Toolkit aan te vragen.