Op de werkvloer ontstaat digitale kloof

Marc Leidner · Geen categorie · Laatst geupdate op 29 april, 2014

Beeld bij intranet in de cloudAls het over interne social media gaat, hebben we het vaak over generatie Y. Deze groep jonge mensen betreedt in hoog tempo de arbeidsmarkt en is bereid om social media in een zakelijke sfeer te gebruiken, net zoals ze dat in hun privéleven doen. Maar waarom hebben we het zelden over ouderen als het social intranet aan de orde komt? De generatie die al pakweg 25, 30 jaar aan het werk is? Ik heb het vermoeden dat we deze groep negeren in de discussie over interne social media. Misschien gaan we ze onbewust uit de weg, maar ik denk zelf dat de oudere generatie niet ter sprake komt omdat deze een uitdaging vormt voor internetondernemers zoals ik. Een hoop vijftigers en zestigers hebben een soort natuurlijke weerstand tegen social media, of die nu intern of extern gebruikt worden. En waarom zou je het als ondernemer over een groep hebben die kritisch is, die jouw product niet direct wil adopteren en die over een aantal jaar toch met pensioen gaat – met andere woorden: een groep waar je niet snel aan zal verdienen? Lees verder op Computable.nl