Nieuw: Open groepen voor het 'horizontaal' delen van kennis en ervaring

Hans Koekkoek · Productnieuws · Laatst geupdate op 30 oktober, 2014

In de eerste week van november komt een nieuwe versie van Viadesk beschikbaar met drie nieuwe features die interne communicatie nog makkelijker zullen maken. Over evenementen en privéberichten schreven we al. Vandaag deel 3.  Naast de besloten groepen die Viadesk al jaren biedt, voegen we volgende week de mogelijkheid toe om groepen open te stellen. Hiermee krijgen deelnemers aan uw social intranet of kennisnetwerk de mogelijkheid om zichzelf toe te voegen aan deze ‘open groepen‘, zonder tussenkomst van beheerders. Screenshot van het aanmelden voor groep-scherm in Viadesk's social intranetplatform In open groepen kunnen experts elkaar makkelijker vinden, en interne Communities of Practice kunnen organisch groeien tot waardevolle bronnen van kennis. Perfect voor ‘horizontale’ samenwerking binnen organisaties. En voor beheerders van Viadesk-platformen heeft de nieuwe functie ook duidelijke voordelen.  

Groepsbeheer

Instellingen voor open groepen binnen Viadesk Standaard blijft iedere nieuwe groep besloten, zodat deelnemers die niet de juiste rechten hebben ook geen toegang krijgen. Beheerders kunnen per groep instellen of een groep openbaar moet worden of niet, en kunnen daarbij aangeven welke permissies deelnemers die zichzelf aanmelden automatisch toegekend krijgen.

Wanneer beschikbaar?

Net als de evenementen-feature en privéberichten komen ‘open groepen’ in de eerste week van november beschikbaar voor alle Viadesk-gebruikers.