Nieuw in Viadesk: nieuwsfeed in groepen

Hans Koekkoek · Productnieuws · Laatst geupdate op 14 september, 2012

Op woensdag 19 september is de nieuwste versie van Viadesk beschikbaar. Met deze update maken we Viadesk nog socialer, voegen we CRM-functies toe en kunt u uw Viadesk-omgeving koppelen aan eigen systemen. Uiteraard vindt deze update buiten kantooruren plaats. Hierdoor zal de Viadesk-omgeving alleen op dinsdagavond 18 september enige tijd niet beschikbaar zijn.

Nieuw

Nieuwsfeed in groepen

Binnen groepen kan nu ook een nieuwsfeed worden toegevoegd. Hiermee krijgen groepsbeheerders een nieuwe mogelijkheid om samenwerking en interactiviteit binnen hun groep(en) te stimuleren. In de nieuwsfeed kunnen gebruikers updates toevoegen, direct reageren op bijdragen en hun stem uitbrengen (likes). Per groep kan de nieuwsfeed worden aangezet via Beheer > Startpagina: tab Onderdelen.

Filter de nieuwsfeed op type bijdragen

De nieuwsfeed is uitgebreid met een filterfunctie. Hiermee vind je snel bepaalde type bijdragen terug, bijvoorbeeld alle geplaatste discussies of documenten. Daarnaast kun je nu zelf bepalen hoe de nieuwsfeed getoond wordt, met de nieuwe weergaveoptie. De webmaster of groepsbeheerder past de standaardweergave aan via Beheer > Startpagina > Weergaveopties (zie afbeelding hiernaast).

Adreskaart in Relaties vernieuwd: nu mét CRM-functies

Het ontwerp van de adreskaart onder Relaties is vernieuwd. Hiermee vind je nog sneller contactgegevens van personen uit jouw netwerk. Ook nieuw is dat je nu per relatie reacties en taken kunt toevoegen (zie afbeelding hieronder). Hiermee houdt u makkelijk bij:
  • wanneer je voor het laatst contact had
  • welke onderwerpen zijn besproken en
  • welke vervolgacties daaraan gekoppeld kunnen worden

Viadesk API

Vanaf 18 september is de eerste versie van de Viadesk API (Application Program Interface) beschikbaar. Hiermee kun je jouw Viadesk-omgeving koppelen aan eigen systemen en applicaties. De API wordt standaard aangeboden aan klanten met een Enterprise-abonnement.

SharePoint-integratie

Maak je naast Viadesk ook gebruik van SharePoint? Goed nieuws! Eind 2012 kun je met de Viadesk SharePoint-webpart uw Viadesk-omgeving in een SharePoint-intranet integreren. Hierdoor gaat zowel intern als over grenzen heen samenwerken en kennis delen nog sneller. Net als de Viadesk API is het SharePoint-webpart standaard beschikbaar voor Enterprise-klanten.

Overige wijzigingen

  • De naam van het vinkje waarmee gebruikers zich kunnen abonneren op notificaties is veranderd van ‘Volgen’ in ‘Notificaties ontvangen’ (zie afbeelding hieronder).
  • Bug fix: meest recente reacties worden nu goed weergegeven in de e-mailnotificaties.
Heb je vragen? Stuur gerust een e-mail naar support@viadesk.nl of bel Myrte of Roel op (020) 305 76 60.