Koninklijke Boom uitgevers gaat werken met Viadesk

Hans Koekkoek · Klanten · Laatst geupdate op 9 december, 2014

logo_boom_uitgevers_croppedKoninklijke Boom uitgevers gaat gebruik maken van Viadesk met ruim 350 medewerkers op 5 locaties in Nederland. De medewerkers van Boom zitten verspreid over het land: van Meppel tot Amsterdam. Om toch efficiënt samen te kunnen werken en kennis te delen vanaf verschillende locaties, zocht Boom een geschikt online samenwerkingsplatform. En daarbij viel de keuze op ons social intranet.

Een makkelijk overzicht van kennis en informatie

Momenteel is de werkgroep van Boom bezig met de implementatie van het social intranet in de organisatie. Boom verwacht veel winst te kunnen behalen, omdat medewerkers met Viadesk makkelijk en overzichtelijk kennis en informatie met elkaar kunnen delen. De kenmerken van het social intranet passen bij de missie van Boom. Het bedrijf streeft naar kwalitatief hoogwaardige, nationale en regionale informatievoorziening. Om dat doel te bereiken, moet ook de interne informatievoorziening op orde zijn. Met de invoering van Viadesk kan de uitgeverij hierin een grote stap zetten.

The medium is the message

John Boom, holdingdirecteur bij Koninklijke Boom uitgevers: “Een beter begrip en meer inzicht bij de ontvanger van een boodschap is een belangrijk doel dat wij nastreven in ons werk als uitgeverij. Vanuit een grote maatschappelijke betrokkenheid voorzien wij mensen daarom van betrouwbare en betekenisvolle informatie. Dit heeft ook betrekking op onze eigen medewerkers. Zij moeten makkelijk hoogwaardige informatie met elkaar kunnen delen, ongeacht hun plaats in de organisatie of hun locatie. En bij voorkeur is dit ook nog leuk om te doen. Met het sociale intranet Viadesk halen wij een samenwerkingsplatform in huis dat ons die mogelijkheden biedt.”

Efficiënter samenwerken

Mujibor de Graaf, directeur bij Viadesk: “Koninklijke Boom uitgevers heeft ruim 350 medewerkers, werkzaam op verschillende locaties en bij verschillende divisies. Daarom is efficiënte samenwerking over grenzen van kantoorpanden heen niet altijd makkelijk, maar wel noodzakelijk. Zeker voor een kennisorganisatie als Boom, waar alles draait om informatievoorziening. Ik denk dat ons social intranet hierin veel voor de uitgeverij kan betekenen.”