Nieuw in Viadesk: Datum Prikken, vernieuwde Agenda en nog veel meer

Hans Koekkoek · Productnieuws · Laatst geupdate op 31 januari, 2020

Dinsdagavond 12 februari hebben we een nieuwe versie van Viadesk gelanceerd. Met Datum Prikken, een vernieuwde Agenda en veel kleine aanpassingen. Met Datum Prikken organiseer je makkelijk samen een evenement of overleg op een moment dat het iedereen schikt. Daarmee wordt succesvol afspraken plannen nog makkelijker.

Zo makkelijk is Datum Prikken

Met Datum Prikken vind je snel een datum voor een event of overleg die iedereen schikt:

  • Je kiest twee of meer tijdstippen en nodigt meerdere deelnemers uit
  • Alle genodigden geven aan op welke van de geselecteerde momenten zij kunnen
  • De organisator kiest de beste datum en het beste tijdstip. Viadesk zet het gekozen moment als afspraak in de gedeelde Agenda, en verstuurt aan alle genodigden automatisch een vergaderverzoek.

Datum Prikken is geïntegreerd in de gedeelde Agenda binnen iedere Viadesk-groep, zodat het efficiënt in te zetten is.

Agenda vernieuwd

De Agenda-functie is compleet vernieuwd:

  • Afspraken maak je nog sneller door te klikken en te slepen
  • Datum en tijd kunnen nu uit een gebruiksvriendelijke lijst geselecteerd worden
  • En Mijlpalen worden nu ook in de Agenda weergegeven

Archiveer Groepen

Hoe meer projecten binnen Viadesk worden uitgevoerd, hoe meer groepen er worden aangemaakt. Op een gegeven moment kan het overzicht van groepen onoverzichtelijk worden. Daarom kunnen afgeronde projecten binnen Viadesk nu gearchiveerd worden.

Pagina ‘Alle Groepen’ overzichtelijker

In de oude versie van de pagina Alle Groepen was slechts een lijst van groepen zichtbaar aan de linkerkant. De vernieuwde pagina Alle Groepen geeft in één oogopslag inzicht in zowel de namen, omschrijvingen als de deelnemers van de groepen.

E-mails met opmaak versturen

Als gebruikers via de knop Toevoegen > E-mail of Acties > Als link/bestand e-mailen een e-mail opstelden, bood deze geen opmaakmogelijkheden. E-mails werden verzonden als platte tekst. Met de vernieuwde e-mailfunctie kan tekst in e-mails worden opgemaakt en kan de lijst van geadresseerden worden gefilterd op rechten (beheerder, actief deelnemer, bezoeker met leesrechten).

Overige wijzigingen

Er zijn veel kleinere wijzigingen doorgevoerd. Een selectie:

  • De layout van Mijlpalen & Taken is vernieuwd
  • Bij het uitnodigen van deelnemers kunnen beheerders nu een gepersonaliseerde uitnodigingsmail opstellen
  • Op www.viadesk.nl is bovenin het menu een ‘Inloggen’-link toegevoegd, zodat je makkelijker kunt inloggen

We zijn erg benieuwd hoe Datum Prikken en de vernieuwde Agenda bevallen. Dus stuur ons je feedback, per e-mail naar support@viadesk.nl of bel 020 305 76 60.