Viadesk combineert social intranet en extranet-functionaliteit

Hans Koekkoek · Productnieuws · Laatst geupdate op 17 februari, 2015

Figuur met 2 bollen die weergeeft dat Viadesk nu social intranet en extranet in 1 systeem combineertTot vandaag was een intranet puur intern, en een extranet extern. Veel organisaties beschikken daarom over twee verschillende systemen, waarvoor aparte beheer- en onderhoudsprocedures zijn opgezet. Dat willen we graag oplossen, daarom is nu een nieuwe versie van Viadesk beschikbaar die social intranet en extranet in één platform combineert. Handig, en een stuk efficiënter.

Wat is veranderd?

Tot nu toe had elke deelnemer aan een Viadesk-platform altijd toegang tot de Home-groep, de centrale plek waar iedere gebruiker na inloggen terechtkomt. Dat verandert: vanaf komende maandagavond kan per deelnemer worden aangegeven of deze toegang tot de Home-groep mag hebben of niet. Dit stel je in via Setup > Deelnemers > Bewerken: Groepen. Als een deelnemer geen toegang tot Home (meer) heeft zal Viadesk de gebruiker na inloggen automatisch doorsturen zijn of haar groep. Ook in de Viadesk apps voor iOS en Android*.

Wat is nu mogelijk?

In plaats van een apart social intranet en extranet kunnen deze functies nu binnen één Viadesk-platform gecombineerd worden. Medewerkers van uw organisatie krijgen toegang tot de Home-startpagina en relevante interne groepen, terwijl externen alleen toegang ontvangen tot een bepaald project of forum. Op die manier blijven interne bedrijfsinformatie en projecten met externen strikt gescheiden.
* Deze nieuwe functie vereist minimaal versie 1.10 (of hoger) van de Viadesk app voor iOS of Android.