Hoe belangrijk is de community manager voor je social intranet?

Hans Koekkoek · Geen categorie · Laatst geupdate op 26 februari, 2020

De toegevoegde waarde van een goed geïmplementeerd social intranet is de afgelopen jaren wel duidelijk geworden. Maar waar veel organisaties mee worstelen is hoe een nieuw social intranet tot een succes kan worden gemaakt.

Op Dutch Cowboys legt Mujibor de Graaf uit dat een belangrijke rol is weggelegd voor de community manager:

“De community manager is spin in het web van de gemeenschap op een social intranet. Hij creëert een cultuur waarin deelnemers zich veilig en gehoord voelen. De manager faciliteert samenwerking en stimuleert openheid door conversaties te starten, te stimuleren en te monitoren, content te plaatsen en iedereen die op het intranet aanwezig is, of zou moeten zijn, te begeleiden. Ondertussen houdt hij op verschillende plekken in de organisatie een vinger aan de pols en vormt hij de schakel tussen de community en het management, voor wie hij informatie ‘vertaalt’.”

Wat vraag je als je een goede community manager zoekt? Er zijn een paar must have kerncompetenties. Lees verder op Dutch Cowboys.

Wil je meer weten over alle mogelijkheden van een social intranet? Bekijk dan eens de productpagina!