Congres Intranet 2016: Droge voeten in Bangladesh met social intranet

Hans Koekkoek · Events · Laatst geupdate op 2 juli, 2020

Voor Bangladesh zijn de gevolgen van de jaarlijkse wateroverlast groot. Het ontbreekt hen aan middelen en kennis om er iets aan te doen. Onder aanvoering van adviesbureau Twynstra Gudde gaat het BanDuDeltAS-consortium dit veranderen. Maar hoe werk je efficiënt samen met zoveel partijen over twee landen verspreid? Programmamanager Wilfried Hoffman vertelt tijdens Congres Intranet 2016 hoe social intranet van Viadesk als basis diende voor dit complexe en grensoverschrijdende project.

Deltaplan Bangladesh social intranet

Complexe samenwerking in Deltaplan

Bangladesh telt 160 miljoen inwoners en staat ieder jaar voor een groot deel onder water. Naast alle dodelijke slachtoffers en het menselijk leed, heeft dit ook zeer grote economische gevolgen. Wilfried Hoffman: “Onze opdracht is eenvoudig en gecompliceerd tegelijk. Doe er iets aan, maar houdt rekening met prognoses over het klimaat, sedimenten, de groei van de bevolking en de economische ontwikkelingen. En doe dit samen met diverse organisaties en overheden in Nederland en Bangladesh.”

Om het complexe project in goede banen te leiden koos het consortium voor Viadesk, het social intranet waar kennisdeling en goede samenwerking heel eenvoudig is.

Grensoverschrijdend kennisdelen en samenwerken

De samenwerking bij dit soort grootschalige projecten vergt het nodige van de deelnemers. Hoffman: ‘Wij onderhouden contact met mensen op verschillende locaties, die bovendien onregelmatig werken. Daarnaast speelt het tijdsverschil mee en valt het weekend in Bangladesh op vrijdag en zaterdag, om maar iets te noemen. Al deze factoren maken de samenwerking tot een uitdaging.”

Tijdens Congres Intranet zal Wilfried Hoffman laten zien hoe alle partijen samenwerken op het social intranet van Viadesk. De projectleider laat zien hoe het platform flexibele kennisuitwisseling ondersteunt en het delen van informatie en documenten faciliteert.

Social intranet als basis

Planmatig of structureel, volgens Wilfried Hoffman is het social intranet van Viadesk altijd en overal inzetbaar om mensen beter te helpen bij goede communicatie en samenwerking. “Alle denkbare functionaliteit is aanwezig. Van agendering tot het aanmaken van groepen. Het beheer is daarbij erg gebruiksvriendelijk. Aan de achterkant wordt alles geregeld door Viadesk, aan de voorzijde ziet het platform er overzichtelijk en fris uit en is het eenvoudig naar ieders persoonlijke wensen aan te passen. Voor ons is belangrijk dat culturele verschillen tussen de gebruikers geen rol speelt en dat Viadesk voor iedereen met een internetverbinding toegankelijk is, ook via de app op mobiele devices.

congres intranet 2016 viadesk - Wilfried Hoffman

Profiteer en kom langs op Congres Intranet 2016

Wilt u ontdekken wat de kracht van social intranet is, dan nodigen wij u van harte uit om langs te komen op Congres Intranet 2016. Kaarten voor het congres op 22 maart in de Utrechtse Jaarbeurs zijn nog te bestellen. Tot en met vrijdag 18 maart maakt u bovendien kans op een van de gratis toegangskaarten die Viadesk weggeeft.